MÜŞTERİ GİRİŞİ DEMO TALEBİ

BR Mağazacılık: Nebim V3 Veri Ambarı ve Bütçe ile Kısa Sürede Doğru Veriye Ulaşarak Karar Süreçlerimizi Kısaltıyoruz

2011 yılında Boyner Grup ve Ran Konfeksiyon’un güçlerini birleştirmesiyle kurulan BR Mağazacılık, bugün, erkek giyim sektöründe yenilikçi vizyonlarıyla öne çıkan Altınyıldız Classics ve Beymen Business markalarının tüm üretim ve perakende operasyonlarını verimli bir şekilde yürütüyor.

İş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yöneten BR Mağazacılık, yeni projeler geliştirmeye de devam ediyor. BR Mağazacılık Mali İşler Koordinatörü Ünsal Cömertsever, Nebim V3 Veri Ambarı ve Bütçe projesi hakkındaki görüşlerini paylaştı.

Firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?

BR Mağazacılık kendi perakende mağazası, toptan ve bayi ağı ile Türkiye’de yaklaşık 200 mağaza ile faaliyet gösteren, kendi internet sitesi olan, konsinye mal veren, yurt dışında da bayilikleri olan, toplamda 250 mağaza ve üzerinde perakendecilik faaliyeti gösteren erkek giyim markasıdır.       

Nebim V3 Veri Ambarı ve Bütçe uygulamasıyla işlerinizi nasıl yönetiyorsunuz? İşleyişten biraz bahsedebilir misiniz?

BR Mağazacılık’ın %75 hissesine Boyner Holding sahip. Diğer %25 hisseye de İzmirli Ran Grup sahip. Her dönemin bir takvimi var bizde. Yani takip eden ayın 10’ u gibi geçmiş aya ait tüm kanalların mağaza bazlı, marka bazlı kar ve zararı bizden talep ediliyor. Tabi bunu Excel ortamında yapmak, raporlamak, doğrulamak gerçekten güç. Her sene Ekim ayı gibi bütçe yapıyoruz. Aralık ayı gibi de onaylandıktan sonra, bütçelenen tüm datamızı Veri Ambarı’ndaki bütçe ile ilgili modülümüze import ediyoruz. İmport ettikten sonra cari yıl gerçekleşenlerle birlikte bunları her ay analizini yapıyoruz. A mağazası, B mağazası, A markası, Y markası. Mağazamızın bir önceki yıl hasılatı neydi, şu anki neydi, kârı neydi, kirası neydi gibi tek tek bunların rasyolarını kontrol ediyoruz ve kontrol ettikten sonra da bunu yönetime sunuyoruz. Bunlar genelde bizden geriye dönük üç yıllık karşılaştırmalı şekliyle istendiği için de manuel olarak yapmak çok zaman alıyor. 

Projeyi hayata geçirirken ne tür zorluklarla karşılatınız ve bu zorlukları nasıl aştınız?

Şöyle aslında zorluktan ziyade ilk yapılan her şey biraz meşakkatli oluyor. Örneğin yepyeni bir araba alsanız, aldığınız araba Ferrari’de olsa o koltuğa oturduğunuzda bir tedirginlik, bir bilmezlik illaki var. Tabi bir işe başlamadan önce size destek verecek ekibin, yazılımcının işi çok iyi bilen bir perakendeci olması gerekiyor. Bizler Nebim ile bu projeye başlamadan önce yaklaşık üç ay kadar sistemi didik didik kurcaladık. Neye ihtiyacımızın olduğunu tespit ettik. Üç aylık analizden sonra işe başladık. Yaklaşık bir üç ay sonrasında yani toplamda altıncı ay sonunda sistem tıkır tıkır işlemeye başladı. Yer yer tabi destek alıyoruz. Çünkü perakende çok değişken. Bir önceki yıl A denen şey bu yıl B olabiliyor. Hemen arıyoruz isteklerimiz bunlar diyoruz ve Nebim hemen sistemimize bağlanarak bir haftalık gibi bir süre içinde yani tüm her şeyi hallederek bize test olarak atıyorlar. Kontrollerimizi yapıyoruz ve devam ediyoruz. Proje aşaması bence gayet güzel ve keyifliydi hatta tahminimden daha hızlı olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bizim kendimize ait özellerimiz var. Yani bunu farklı bir kişiye anlatmak, göstermek, öğretmek gerçekten çok zor ama sağ olsunlar bize çok iyi destek oldular ve hızlı ilerleyebildik.

Uygulamaların sağladığı en önemli faydalardan bahsedebilir misiniz?

Birincisi 200 mağazanın koşturduğu bir ERP’miz var. Fatura sayısı çok fazla, müşteri sayısı çok fazla. Veri çok zengin ve yoğun. Şimdi bunu normal bir ERP üzerinden üç yılını yan yana almak gerçekten saatler alan bir iş. Fakat Nebim V3 Veri Ambarı her akşam otomatik olarak veriyi güncellediği için ertesi gün 150 tane mağazayı üç yıl yan yana görmek için tuşa bastığınızda maksimum bir buçuk dakika gibi kısa bir zamanda raporu alıyoruz. Hatta deniyor ki “Ünsal bu böyle olmamış bunu tekrardan böyle yap” ve ben de tut sürekle bırak ile bir dakikalık bir sürede istenilen formata uygun olarak raporu hazırlıyorum. Şimdi karar vericilerin bir rapor üzerinde çok hızlı sonuç alıyor olması, beklememesi tekrar tekrar toplantı yapmaya ihtiyaç duymaması çok önemli bir şey. Çünkü perakende çok dinamik, hareketli. Mesela deniyor ki, X mağazasındaki pantolonları 2 yıl öncesindeki yaz sezonuna göre bir oranına bak, brüt karı neymiş bak, adetine bak. Şimdi bunu hemen tut çek ile yaklaşık bir dakika gibi bir sürede görüyor olmak kişilerin o toplantı anında hemen karar vermesine de neden oluyor. Bu çok önemli bir şey. Perakende de biliyorsunuz rakipleriniz var. Karşı taraftaki rakip mağazacılık hakkında bir aksiyon aldığı zaman, siz aksiyonu görüp kendinizi farklı bir işle piyasaya anlatamadığınızda bilin ki siz o maçı kaybediyorsunuz. O anlamda bu kadar büyük bir datada kısa bir sürede doğru bir veriyi yan yana almak gerçekten çok büyük bir konfor. 

Demo Talebi

Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.

Demo Talebinde Bulunun

Paylaş

Facebook Twitter Google Pinterest Whatsapp Email