Süvari
Süvari Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü, Fatih Coşkun:
Yurtiçi ve Yurtdışı Ortaklarımız ile Nebim V3 Altyapısında Buluştuk.
Üretimden müşteriye tüm iş süreçleri için Nebim V3 ERP yazılımını tercih eden, tekstil ve hazır giyim sektörünün önemli markalarından biri de Süvari. Süvari Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Fatih Coşkun, Süvari markasının ticari iş süreçlerini ve Nebim V3 ERP yazılımının iş süreçlerine olan katkılarını, bir ERP projesinde olması gereken ve önemli gördükleri adımları ve gelecek planlarını bizlerle paylaştı.
Süvari markasını tanıtabilir ve Süvari’nin ürün gamından bahseder misiniz?
Süvari markası; yüzde 70 klasik, yüzde 30 oranında ise günlük yaşama uygun ürün çeşitliliği sunmaktadır. Klasik taraftaki ürün grubunu; takım elbise, gömlek, kravat, ayakkabı ve kemer olarak tanımlayabiliriz. Gündelik kullanıma yönelik ürünlerde ise tek pantolon (kanvas, kot), gömlek, polo yaka tişört, merserize tişört, ayakkabı ve kemerleri sayabiliriz.
Kimler Süvari giyer? Süvari’nin müşterileri kimlerdir?
Müşteri profilimizi; erkek, 25 yaş ve üzeri, C/C+/B1 (750-3.500 TL geliri olan), çalışan, iş ortamında rahatlığa önem veren bir kitle olarak tanımlayabiliriz. Kamu personeli, yeni mezun, iş hayatına yeni atılmış, esnaf, bankacı, emekli, yönetici grupları daha çok müşteri profilimizi oluşturuyor.
Haziran 2012 itibari ile Nebim V3 ERP Yazılımını kullanmaya başladınız. Nebim V3 iş akışınıza nasıl katkı sağladı?
Aralık ayında stok kartlarını açmaya başladığımız Nebim V3 ERP proje çalışmaları, Haziran başında canlı kullanıma geçilerek tamamlandı. Tüm süreçlerimizde gözle görülür iyileşmeler yaşandı. Tedarik zinciri süreçlerinde, çalıştığımız lojistik firması ile entegre bir şekilde üretimden müşteriye tüm süreçlerin takip edilebildiği bir altyapı kuruldu. Mağazalar için belirlenen stok seviyeleri ve oluşturulan dağıtım senaryoları bazında çalıştırılan tahsisat ile mağaza eksikleri günlük olarak tamamlanıyor. Buna benzer birçok süreç iyileştirmesi, bu proje sayesinde gerçekleşti.
ERP yazılımının Süvari’de rolü nedir?
Sektörde var olmayı sağlayan “farklılaşma” kavramını teknoloji desteği ile ön plana çıkarmaya çalışıyoruz ve tüm süreçlerimizde entegre çalışmayı esas alıyoruz. ERP yazılımına bu sebeple tüm süreçlerimizde ihtiyacımız var diyebiliriz. Üretim, satın alma, sevkiyat, satış, müşteri ilişkileri, finans/muhasebe, sabit kıymet, bordro, İK gibi tüm süreçlerimizde Nebim V3 ERP yazılımını kullanıyoruz. “Raporlama” ve “İş Zekâsı” ihtiyaçlarımız için de yine Nebim V3 ERP çözümlerini kullanıyoruz.
Anahtar kullanıcıların Nebim V3 ERP projesindeki rolleri ne oldu?
Bu ve benzeri tüm projelerde başarının yakalanabilmesi için tüm departmanların aktif katılımı, desteği ve en önemlisi pozitif yaklaşımı gereklidir. Bu sebeple ERP değişiminin şirketimize neler sağlayacağı ile ilgili tüm departmanlar ile görüşmeler gerçekleştirdik ve proje boyunca tüm ekibin koordineli çalışmasını sağlamak adına belirli Departman Yöneticilerinden oluşan bir proje yönetim ekibi oluşturduk.
Hatalı kurgulanan ve ERP ye bu şekilde uyarlanan süreçlerin düzeltilmesi çalışmaları, motivasyon kaybına sebep olarak projenin belirlenen sürede canlıya geçmesini engelleyebilir. Bu problemlerin yaşanmaması adına departmanların süreçlerinin doğru aktarılması ve analiz edilmesi çok önemlidir ve bunu sağlayacak olanlar anahtar kullanıcılardır. Nebim V3 projesi için anahtar kullanıcılar tüm birimlerden konusunda uzman ve iş süreçlerini aktarabilecek kişilerden oluşturuldu. Anahtar kullanıcılar son kullanıcıların eğitimleri noktasında da önemli bir yere sahiptir. Ayrıca her anahtar kullanıcı kendi biriminde yaşanan son kullanıcı problemlerine müdahale ederek teknik ekibin iş yükünü hafifletiyorlar.
Nebim V3 ERP ile lojistik firmanız arasındaki entegrasyonu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Dış kaynak lojistik firmamız ile yaklaşık iki senedir çalışıyoruz. Entegrasyonumuz, Nebim V3’e geçmeden önce kullandığımız Nebim Winner döneminden beri devam ediyor. Nebim Winner ile lojistik firması yazılımı arasında SQL tabanlı bir entegrasyon oluşturulmuştu. Nebim V3 ile birlikte entegrasyon FTP üzerinden yapılmaya başlandı. Mal kabul, mağazalar sevkiyat, bayi satış, depolar arası transfer gibi tüm konularda entegrasyon altyapısı sağlanmış durumda. En önemlisi, Nebim V3 ile birlikte, önceden sevkiyat bildirimi olan “ASN” süreci kullanılmaya başlandı ve bu konuda da entegrasyon altyapısı çalışıyor.
Satın alma süreçlerinizde Nebim V3’ü nasıl kullanıyorsunuz?
Satın alma süreçlerimizde Nebim V3 ile entegre olarak çalışan Tedarik ve Üretim programını kullanıyoruz. Satın alma siparişleri Tedarik ve Üretim programında oluşturuluyor ve entegrasyon altyapısı ile lojistik firmasının sistemine ulaşıyor. Lojistik firması bu siparişlere istinaden mal kabulünü gerçekleştiriyor. Nebim V3 üzerinde sipariş ve kalan raporları farklı formatlarda alınabiliyor.
İş ortaklarınıza “Nebim V3 ERP” çözümlerini önerir misiniz?
Yurtiçi ve yurtdışı iş ortaklarımıza Nebim V3 ERP yazılımını kullandırıyoruz. Merkez ve iş ortaklarında aynı yazılımı kullanmanın önemli avantajları var. Aynı stok kartlarının, aynı müşteri kartlarının kullanılması, aynı tahsisat yöntemlerinin uygulanması, fiyat listelerinin, kampanyaların merkezden yönetilmesi gibi birçok sebeple iş ortaklarımızda merkez ile aynı ERP yazılımını kullanıyoruz. Bu şekilde de farklı yazılımlar ile entegrasyon maliyetlerine katlanmıyoruz.
Demo Talebi
Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.
Demo Talebinde Bulunun